torsdag 13 mars 2014

86 - Kambodja

Den 28e feburari landade jag på Phnom Penhs flygplats, tröttast i världen efter att ha rest i två dygn. Rest från lille Luleå till Stockholm till Dubai till Bangkok och slutligen Phnom Penh.
Inte långt efter att jag landat träffar jag äntligen världens bästa Lovisa efter cirkus 41 dagar ifrån varann. Blir helt varm i hjärtat då jag tänker på det nu till och med!!!

Planen var egentligen att jag, Lovisa och Stina skulle åka till kuststaden Sihanoukville direkt efter att jag landat, men en seg taxichaufför i kombination med halv fem-trafik och tusentals mopeder förhindrade oss och vi missade sista bussen. Vi bestämde oss därför för att spendera natten i Phnom Penh och ta första bussen mot kusten dagen där på.


Två små bilder i väntan på bussen till Sihanoukville.
Vi stannade med bussen mitt på den Kambodjanska obygden och köpte frukt och vatten och var tre timmar senare framme i Sihanoukville där vi hann inta stranden och ligga där och lapa sol i ett par timmar. På kvällen styrde vi festligheter och åkte båt till en ö som ägdes av en bar. Där drack vi alkohol och dansade och pratade med folk. Tycker det är så himla kul att träffa svenskar utomlands, känns som att jag är deras bästis sedan flera år tillbaka :-)))). Samma sak då svensk musik spelas utomlands? Typ denna kväll då Icona Pop spelades, kände att nationalisten i mig jublade och samhörigheten med de andra svenskarna var liknande den jag har till min familj.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar