söndag 16 februari 2014

84 - det har varit nollgradigt slask i en vecka nu


Var och fikade med kvinnan som födde mig, en solig lördag augusti -95, igår. Hon tyckte att diverse sociala medier var mer intressant än hennes förstfödda. Till och med då jag försökte möta henne halvvägs (genom att be henne att lägga upp en bild på mig på facebook med texten "är och fikar med mitt favoritbarn" alternativt "bästa Cornelia bjuder mig på fika en lördag som denna") så kunde hon ej bekräfta mig. Hon ska bara veta vad hon går miste om.

Förutom en fika med min mor har jag varit på en alla hjärtans dag-konsert som estet-tvåorna ordnade i torsdags. Har även såhär i alla hjärtans-tider varit på dejt på restaurang med ljus och rosor på bordet. Lovisa hade nämligen ordnat en liten överraskning och sagt till Agnes att hon skulle säga att hon skulle bjuda på middag hemma hos henne, då hon egentligen bokat bord på en restaurang här i stan. Så där satt jag och Agnes, bland massa par, och dejtade varann på en dejt riggade av världens bästa flickvän som är på andra sidan jorden. Gu se lycklig jag blev!!!

Veckan som kommer går jag mina fyra skoldagar, repar för fullt med musikalen och tränar. Veckan efter det går jag två skoldagar, sedan på onsdagen lämnar jag landet och på fredagen får jag äntligen träffa Lovisa efter cirkus 41 dagar ifrån varann, peppen!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar