måndag 10 februari 2014

83 - två bilder och lite plus och lite minus

+++++
+ Jobbade 30 timmar förra helgen. Kanske inte det trevligaste då kroppen var så himlans trött efteråt, men ganska så trevligt att inte känna någon som helst pengastress.

+ I och med detta jobbpass kände jag med gott samvete att jag kunde unna mig ett nytt objektiv till kameran; ett Canon EF 50mm f/1.8 som jag så lägligt hittade, med massa göttigt tillbehör, på Blocket för ynka 600 riksdaler.

+ Igår hängde jag med två stycken av mina favoriter, Agnes och Linn, hemma hos Agnes. Där hade Agnes lagat en himla god middag och efter middagen dukade hon fram ostbricka medan vi kollade QX-galan. Kände mig se bortskämd, se bortskämd ni förstååår int!!!

+ Är inne i ett läsflow!!! Plöjer bok efter bok och kan sitta i timmar och läsa. Kom på mig själv i eftermiddags att jag hade suttit från klockan ett till klockan fyra och läst. Så galet meditativt typ???

+ Åker till Thailand och Kambodja om nästan två veckor! Så skönt att ha något att faktiskt se fram emot.
-----
- Känner så himla mycket att livet går i dessa nyanser just nu:
Känner mig så galet oinspirerad och det känns som att jag krymper som människa på grund av detta :-)))

- Fortsätter på föregående minusets tema; livets gråskala pikar, jag är stressad över egentligen ingenting och det får mig ännu mer stressad eftersom att jag tänker att jag inte borde vara stressad.

- I morse då jag skar avokado slant jag med kniven och skar av mig alla nerver i min vänstra ringfingertopp, skön....T. Okej, vet inte om det är skönt FÖR JAG HAR INGA NERVER OCH ALLTSÅ INGEN KÄNSEL. Dock sa mamma operationssjuksköterska att det går tillbaka sig på ett halvår eller så. Men ändå; fett synd om mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar