torsdag 31 oktober 2013

76 - är i Boden, lever inte loppan

Natten till tisdag landade jag och Lovisa i återigen i coollektivet efter vår lilla tripp till Berlin. Vet ej vad jag ska säga om att vara hemma i Boden, hade gärna stannat i Berlin ett par dagar eller ett liv till. Life ¯\_(ツ)_/¯

 Efter två dagar med hostelfrukosten som var bestående av torrt bröd och cornflakes från Lidl kände vi att våra hungriga magar ej klarade av mer. Vi gick till ett supermysigt kafé som serverade frulle samt tog oss till någon slags mathimmel. Här är Lovisa, Lovisas intresse för att bli fotograferad samt en vägg på kaféet vi frullade på.
Detta underbara frukostställe var även det enda stället som faktiskt hade bra kaffe mvh svensk skadad av att dricka kaffe starkare än starkast.
Har denna resa försökt hjälpa Lovisa att bearbeta sin kameraskräck.
Sen har jag ju arbetat med det som från början var hela syftet med resan; mitt projektarbete. Fotat, tänkt, tyckt och fascinerats kring street art-scenen i Berlin. Tycker att det är så himla ballt att nästan varje gata en går efter har sin egen lilla historia att berätta genom olika bilder, former och färger.
 Sen så var vi ju såklart och kikade på East Side Gallery. På ena sidan av muren var det en fotoutställning om murar (likt Berlin-muren) som skiljer olika geografiska områden världen över åt. Även detta var galet ballt.
 Kollade på muren i en annan del av staden också. Det började blåsa helt sjukt mycket och helt plötsligt var Lovisas kameraskräck som bortblåst (ba-dom tsch).
Nu är jag hemma i Boden och har egentligen ganska mycket plugg att stå i. Har även jobbat idag med mina små gamlingar på Å-gården. Imorgon ska jag jobba jättetidig morgon och på lördag ska jag klä ut mig och dricka alkohol som resten av Svea rikes ungdomar.

1 kommentar: