torsdag 24 oktober 2013

75 - igår gittade vi till Berlin!!!

  Och idag har vi spatserat runt i Berlin och kollat på lite gott och blandat. Vi gick in och kikade i denna kyrka bland annat.
Är så kär i denna tjejen ju!!!
Sen gick vi på en gratistour med en superhärlig snubbe och trettio andra Berlin-besökare. Vi kollade på massa grejer som guidesnubben kallade "not so touristy things", bland annat massa street art och ställen med roliga historier bakom.
Sedan höll jag och Lovisa på att dö i någon slags hungersnöd samt kunde knappt gå på grund av kissnödig, så vi sprang runt och letade någon restaurang och hittade en med indisk mat och en väl fungerande toalett. Jag käkade en galet god kycklinggreja och låg sedan i matkoma i fosterställning på golvet. Hen som ägde restaurangen blev inte så glad och tillkallade polis som dessvärre inte kunde så mycket engelska så fick ventilera min tyska lite. Okej, jag ljög. Ger er en ledtråd; hälften av min mathistoria var sann. Gissa vilken.

Nu hade vi tänkt krypa ner i sängen, lägga upp en och annan plan för morgondagen samt vila ögonen i typ sju och en halv timme. Godnatt mina fanz. Tschüss, auf wiedersehen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar