lördag 9 februari 2013

31 - i will miss this girl


Veckan som gått har varit hur bra som helst. Estetiska programmet i Boden ingår nämligen i ett EU-projekt som ska främja hantverk med några andra skolor runt om i Europa. Under 2014 kommer jag att åka till Slovenien med detta projektet. Men denna vecka har massa ungdomar och deras lärare rest till Sverige för att lära sig mer om våra hantverk och kultur.

Under veckan har vi tillsammans med de utländska eleverna jobbat om det svenska läderhantverket, åkt en tur till Jokkmokk för att besöka den årliga marknaden, spelat laser game, haft filmkväll, spelat musik och bara haft det jätteroligt.

Under veckan har även Janja från Slovenien bott hemma hos mig. I fredags åkte hon hem och jag känner verkligen att jag saknar henne och jag hoppas verkligen att tiden fram till min Slovenien-resa går fort, för jag ser verkligen fram emot att få hälsa på hemma hos henne i Slovenien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar