fredag 28 december 2012

19 - ÅRSRESUMÉ

Året som har gått har för mig varit det bäst året hittills tror jag. Har nog aldrig varit så lycklig som jag varit under detta år. Eller jag har nog inte känt lika mycket som jag har gjort under detta året. Eftersom detta fantastiska år nu lider mot sitt slut tänkte jag göra någon slags resumé av det gångna året med några bilder (tyvärr instragrambilder eftersom det är så hiskeligt smidigt!!!) och lite text. Enjoy!

JANUARI




Januari var månaden då jag gjorde ett av de bästa besluten i mitt liv; jag bytte från estet i Luleå till estet i Boden. Var faktiskt hur nöjd som helst med skolan i Luleå, men störde mig fortfarande på att jag var tvungen att pendla fram och tillbaka från Boden till Luleå varje dag. När jag kom till den nya klassen kände jag mig hemma direkt och jag skulle inte byta den underbara klass jag idag har mot någonting i världen.
Förutom skolbytet försökte jag att överleva kylan med alldeles för tunna skor och så kramades jag med Hanna hela helgerna. Januari var mestadels riktigt bra.

FEBRUARI




Februari var liksom januari alldeles för kall, dock hade februari lyckligtvis sol. Under februari firade jag och Hanna ett halvår och vi gick ut och åt middag och sedan tog vi bilder i en fotoautomat på Coop. Jag var ledig ganska mycket eftersom jag inte var med i musikalproduktionen som estetiska linjen höll på med. Sista veckan i februari var det som alltid sportlov och Hanna följde med min familj till min mormor i Hemavan för åka skidor. Februari var en bra månad.

MARS



 
 Nästan hela mars månad var jag ledig på grund av musikalen vilket gjorde att jag införde en för mig inte så självklar rutin; att äta frukost. Kan faktiskt idag titulera mig själv som frukostälskare och jag tror att det är på grund av denna ledighet då jag faktiskt fick TID och ORK att reda mig en frukost. Under ledigheten gjorde jag inte så himla mycket om dagarna, alla mina andra kompisar gick ju antingen i skolan eller musikalade sig hela dagarna, fikade dock en hel del vilket var supermysigt. Elisabeth nöp okända män på skalpen. Jag hängde även med Hanna nästan varje helg och bara gillade det mesta. Köpte ett ritblock och ritade väldigt mycket. Även mars var bra.

APRIL




April och ett påsklov som jag invigde med halsfluss. En halsfluss som jag trotsade och istället åkte på fest med, märkte sedan att detta inte var det bästa beslutet jag har gjort i mitt liv. Andra dagen på lovet fick halsflussiga jag besök av Hanna. Min mamma hade gömt två stycket påskägg som var stora som huvuden i lägenheten som hon ringde och påminde om. Ett till mig och ett till Hanna. Detta var ett så himla fint lov!
Efter lovet återvände jag till skolan och var hur ovan som helst och var inte det minsta peppad på skola. Den sista april var marken bar och sopad, därför åkte min longboard fram. April var bra och jag älskade att det märktes att det gick mot soligare tider.

MAJ




Maj kom med solen och värmen. Detta utnyttjade jag och sprang hur mycket som helst, varje dag, milslånga sträckor. Längtar så himla mycket till det är så varmt att man kan springa utomhus igen hihi. Jag tog bussen till min farmor i Lycksele för att umgås med henne, hade ju saknat henne hur mycket som helst. Helgen efter jag åkte till farmor åkte jag till Luleå och skejtade en hel helg med You Skate Girl på On Board festival. Det var så himla, himla roligt! Maj var nog en av dom månaderna som jag var som lyckligast under.

JUNI



 
Juni betydde (som alltid) sommarlov. Det var ett så himla efterlängtat sommarlov kommer jag ihåg. Första helgen efter att jag hade fått sommarlov följde jag med Hanna och hennes kompis Sandra till Sandras mormor och gosade med kattungar, var helt lyrisk hela dagen, katter är bäst!!!
Första måndagen på sommarlovet åkte jag och min familj till Rom och stannade där i en vecka. Så himla underbar resa, bästa maten och finaste staden. Kom hem från ett soligt och 40 grader varmt Italien med en redig t-shirtbränna till ett regnigt och 15 grader varmt Sverige, vilket sög, hade helst velat stanna i Rom halva sommaren eller något. Väl hemma kunde jag inte riktigt fatta att jag hade sommarlov och var väldigt rastlös. Sprang väldigt mycket, solade de få soltimmarna, åt gott och hängde lite med kompisar. Åkte på Pride i Luleå med Hanna och firade även midsommar med Hanna hemma hos henne.

JULI




I juli gjorde jag sommarens bästa investering i en cykel för trehundra kronor. Så sjukt värt säger jag bara. Jag började även att sommarjobba, fick denna sommar ett jobb som jag inte ens hade sökt och hade nog inte heller tänkt tanken att söka det. Jag fick jobb på ett äldreboende här i stan och var inte alls taggad på att börja jobba när jobbperioden började. Efter jobbperioden var över var det mitt hittills bästa sommarjobb. Blev nog ganska mycket visare efter det. Näst sista helgen i juli är det som varje år Trästockfestivalen i Skellefteå och jag åkte dit och och såg bland annat Linnea Henriksson, Deportees, Soundtrack of Our Lives och Üni Foreman. Jag stod även och frös sönder i publiken, som tur hade jag Hanna som stod och kramade mig under spelningarna. Efter den helgen åkte jag till min mormor i Klippen, utanför Hemavan. En by på 20 personer och med Sveriges finaste natur. Det är liksom min oas.

AUGUSTI



 
I augusti firade jag och Hanna ett år och vi åkte till Luleå och gick i affären en hel dag och avslutade med att käka på en restaurang med världens (nästan) godaste pasta. Kommer jag ihåg att vi letade en restaurang i nästan en timme och tillslut fick det bli denna, så kanske var den underbara matupplevelsen lite på grund av det, haha!
Dagen efter vi hade firat året med varandra fyllde jag sjutton år, och taggade nog mer att det var ett år mindre kvar till arton än att fylla år. Fick många fina presenter och åt god mat och senare på kvällen kom Elisabeth och Linn över och vi gjorde hembakad pizza och åt på balkongen. Helgen efter födelsedagen åkte jag till Luleå med Linn och Elin och gick på Musikens Makt och såg bästa Markus Krunegård och dansade hela i regn natten låååång. Den kommande måndagen började skolan och jag fick äntligen träffa min fina klass som jag hade saknat så mycket.

SEPTEMBER




I september kom min och Linns tjejskejtförening igång på riktigt (och är faktiskt det fortfarande, så tjejer, kom och skejta med oss!!!). Jag fick ritkol av min mamma och ritade ganska mycket med det. Hängde med Samuel och Liza en helg och vi lagade mat och såg film hela natten. Förutom de grejerna så hände det inte så himla mycket under september månad, gick i skolan och det tog nog den största tiden.

OKTOBER




Oktober tog med sig kyla och den första snön föll. Kommer inte ihåg att jag gjorde så mycket, gick mest i skolan och så var jag ganska ledsen, längtade efter ledighet och lycka. Läste ganska mycket. Oktober var nog mest en ledsen månad i väntan på bättre tider med mindre regn.

NOVEMBER



 
November var liksom oktober en kall och ledsen månad. Månaden blev inte bättre av att jag och Hanna valde att inte längre vara ett par utan att fortsätta som vänner, 15 fina månader fick vi och jag är verkligen tacksam att jag fick uppleva dom med just Hanna. Efter detta kände jag mig ganska så ensam och märkte också vilka som var mina riktiga vänner och kände mig närmare mina fina vänner än någonsin förr. Under första adventshelgen åkte jag och min mamma till Stockholm och det gjorde mig verkligen glad, behövde verkligen sådan tid med min mamma.

DECEMBER



 
 Under december månad försökte jag få tillbaka den vardagsrutin jag tappat under de två senaste månaderna som hade varit så ledsna. Jag umgicks mycket med kompisar och det är jag glad att jag gjorde, för dom gör ju mig så glad. Vi på estet lussade tre gånger och jag åt hur mycket lussebullar som helst under denna månad. Den tjugotredje åkte jag och min familj till kusinerna i Lycksele för att fira jul och det blev en så himla fin och mysig jul med större delen av släkten.

Nu när jag kollar tillbaka på detta år kan jag inte fatta att det har gått så fort och jag ser ju att detta året har varit riktigt bra, även fast det många gånger inte känts som det.

De få dagarna som återstår av året ska jag bara ta det lugnt och hänga med kompisar och sedan på nyår blir det förmodligen att dra ihop något med några kompisar. Tack alla fina som har gjort mitt år så fint och tack mig själv för att jag också har gjort mitt år bra, hade ju inte varit något utan mig.

Gott nytt år people!

1 kommentar:

  1. Det verkar som ett rätt okej år och åh! Fina bilder.

    SvaraRadera